Organisatievorm:           in groepen werken binnen of in groepen werken buiten.

Duur:                                    45 minuten

Inhoud:                               Een keuze uit de volgende activiteiten:

 

                                             Uit bewegingsthema mikken:

                                               Schieten op de mat: blz. 133, extra activiteit

 

                                             Uit bewegingsthema jongleren:

                                               ballon hooghouden: blz.195, de ballon als bal: hooghouden met hoofd, knieën, voeten, hak maar NIET met je handen. Samen hooghouden kan ook

                                               baltransport: blz. 215, met de bal aan de voet om de pylonen lopen.

                                               kaatsenballen: blz. 239, dit wordt ingooien van de bal tegen de muur met twee handen vanuit de nek  en twee voeten op de grond.

 

                                            Uit bewegingsthema tikspelen:

                                              basistikspel: blz. 267, een voetballer moet goed kunnen rennen

 

                                           Uit bewegingsthema hardlopen:

                                             starten, blz. 251, een voetballer moet hard kunnen rennen

 

                                          Uit bewegingsthema doelspelen:

                                            penaltyspel, blz. 263, neem een penalty en probeer de keeper te passeren

                                            chaosdoelenspel blz. 291, je bent hier aan het schieten op de blokjes en keeper tegelijk (tegenhouden ballen). Rollen mag ook: dan ben je keeper die de bal weer in het spel brengt.

 

Het heeft de voorkeur 4 activiteiten uit verschillende bewegingsthema’s te kiezen.

 

Zaalopstelling:           Dit zal voor ieder speellokaal weer anders zijn.

                                          Klik hier voor voorbeeldles  1 en 2 met plattegrond. De uitleg van de activiteiten is te vinden in de methode.